Att göra felanmälan
När en utrustning har något fel och behöver underhåll eller närmare granskning görs en felanmälan via utrustningns egen sida eller Trail-mobilappen.
Felanmälan på utrustningns egen sida
1. Öppna utrustningns egen sida
2. Klicka på ’Ny felanmälan’ uppe till höger.
Fyll i de aktuella uppgifterna på ’Ny felanmälan’-sidan som öppnas.
- Sammandrags: Skriva ett så tydligt och förklarande namn som möjligt på felanmälan.
- Prioritet: Arbetets brådska
- Plats: Kan man skriva utrustningns nuvarande placering. Utrustningen's plats uppdateras, när felanmälan är accepterad.
- Ansvarsperson: Kan du välja den Trail-användare som ansvarar för saken.
- Serviceman: Kan du välja det serviceföretag som sparats i kontaktuppgifterna.
- Beskrivning: (Ytterligare informationsfält) Beskriva felet på utrustningn och felsituationen så noga som möjligt så att utrustningn kan undersökas och servas ändamålsenligt.
När du fyllt i alla uppgifter i felanmälan, klicka på ’Skapa’-knappen.
Felanmälan i mobilappen
Trail-mobilappen finns på finska eller engelska.
1. Logga in i Trail-mobilappen
2. Läs utrustningns kod med mobilappen (eller sök utrustningn (Items) i utrustninglistan och öppna dess uppgifter)
3. Klicka på Report defect/Uusi vikailmoitus -knappen (språket bestäms enligt den mobila enhetens språkinställning)
4. Fyll i uppgifterna om felanmälan
5. Klicka på Save/Tallenna
Din felanmälan sparas i utrustningns uppgifter under rubriken ’Miantenance’ som öppen service (’Öppen’).
När utrustningn godkäns för service ändras dess läge till (’Sönder/Broken’) och du ser det på den här sidan. Du kan också kolla felanmälningar och servicesituationen på Trails ’Underhåll’-sida.