Terminaler

Om din organisation använder Trails lagerapp eller utlämningsappen för förbrukningsvaror syns avdelningen ’Terminaler’ i administrationsmenyn. Organisationens Trail-huvudanvändare kan hantera terminaluppgifterna.

Om du vill veta mer om lagerappen eller utlämningsappen för förbrukningsvaror, kontakta vår försäljning på adressen sales@trail.fi.

Terminaladministration

  1. Öppna ’Administration’-menyn
  2. Klicka på ’Terminaler’

En lista över din organisations terminaler öppnas

Att lägga till en ny terminal

  1. Du kan lägga till en terminal genom att klicka på ’Lägg till ny terminal’
  2. ’Lägg till ny terminal’-sidan öppnas
    •       Namn: Ge terminalen ett beskrivande namn.
    •       Namnet används för att öppna terminalen i saldo- eller förbrukningsvara appen.
    •       Lösenord: Skapa lösenord.
    •       Lösenordet används för att öppna terminalen i saldo- eller förbrukningsvara appen.
    •       Plats: Terminalerna är platsspecifika. Välj i rullgardinsmenyn den plats där terminalen används.
    •       Avdelning: Välj i rullgardinsmenyn den avdelning från vilken utrustning utlämnas med appen.
  3. Klicka på ’Skapa’

Att göra ändringar i terminalens uppgifter

Du kan göra ändringar i en terminals uppgifter genom att öppna terminallistan och klicka på ’Ändra’ på den aktuella terminalens rad (genom att klicka på papperskorgen kan du ta bort terminalen)

’Lägg till ny terminal’-sidan öppnas med den aktuella terminalens uppgifter. Nu kan du göra ändringar i terminalens namn, lösenord, plats och/eller avdelning.